Technológia

A fogyasztói igények folyamatosan változnak, a kényelem iránti igény soha nem volt ilyen magas. A Kende Retail Operation technológiája képes a személyzet nélküli vásárlások kényelmes, gyors és biztonságos lebonyolítására a nap minden órájában. A világ egyik legfejlettebb üzletplatformját kínáljuk, mely páratlan élményt nyújt a kiskereskedők és a fogyasztók számára. Egyszerűen levenni a polcról a kívánt termékeket, és kisétálni velük az üzletből, vonzó lehetőség az időhöz kötött vásárlók számára. Ez a technológia egyesíti az e-kereskedelem kényelmét az offline vásárlás előnyeivel.

A mesterséges intelligencia használata a pénztármentes üzletekben jelentős lehetőségeket rejt magában, amelyek forradalmasítják a vásárlás módját és a kiskereskedelem működését, így költséghatékonyságot érhet el, elősegítheti a piac növekedését, és növelheti a vásárlók elégedettségét. A kiskereskedők számára jelentős lehetőséget biztosít arra, hogy rengeteg releváns adatot gyűjtsenek össze, meghatározzák a munkaerőfelhasználást, csökkentsék a pazarlást és javítsák haszonkulcsukat.

A technológia segít összegyűjteni azokat az adatokat, amelyek felhasználhatók az üzlet formátumára, a termékkínálatra és a megjelenítésre, valamint a promóciós tevékenységre vonatkozó stratégia meghatározásához. A rendszer az alacsony készletű termékek azonosításával képes támogatni a prediktív készletkezelést. A készletek optimalizálása révén csökken a hulladék mennyisége is, mivel a megfelelő termékek a megfelelő polcokon lesznek a megfelelő időben. A kevesebb hulladék hozzájárul a költséghatékonyság javításához, miközben a környezetvédelmi ambíciók megvalósítását is segíti.

A pénztármentes technológia lehetősége túlmutat az élelmiszer- kiskereskedőkön. Más területeken, például stadionok, egyetemek, irodaházak vagy kórházak területén szintén használhatják az MI-t és az automatizált technológiát a vásárlói élmények javítására. Az ügyfelek számára a pénztármentes üzletek gyors, könnyed és kényelmes vásárlási élményt nyújtanak, mivel többé nem kell sorban állniuk és időt tölteniük a pénztárnál. A vásárlók is profitálhatnak a továbbfejlesztett termékkínálatból, a készletszintű termékösszetételből és az akciókból. Az ügyfélprofilalkotás és az adatok felhasználása révén a vásárlók valós idejű, személyre szabott kedvezményekben is részesülhetnek.

Működés:

A rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követi a vásárlást, így nincs szükség pénztárosra.

Belépés az üzletbe:

Okostelefonra letöltött applikációval, amelyhez a vásárló hozzárendeli a bankkártyáját. A belépés az applikációval generált QR-kóddal történik.

Bankkártyával: a vásárló egy terminálhoz – akárcsak egy hagyományos vásárlás esetén – hozzáérinti a bankkártyáját, majd megadja a PIN kódját

Vásárlás:

A vásárlók kiválasztják a megvásárolni kívánt termékeket, akár a saját táskájukba is tehetik. Amint leveszik a terméket bekerül egy virtuális kosárba, ha visszateszik a polcra kikerül onnan, akkor is, ha a vevő rossz helyre teszi vissza a terméket.

Kilépés az üzletből:

Külön fizetés és sorban állás nélkül. Kilépés után a rendszer a kiválasztott termékek ellenértékét ráterheli a vásárló bankkártyájára.

A vásárlás azzal kezdődik, hogy a vásárló megérkezik az üzletbe, ahol a bejárati kapunál az applikáció segítségével generál egy QR-kódot. A kódot a kapunál lévő leolvasó fölé tartva léphet be az üzletbe. Ekkor adhatja meg azt az információt is, hogy egyedül vagy többen fognak vásárolni.

Amint az vásárlók átlépik a kaput, a kamerák fizikai formájukat egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárló által kiválasztott termékeket a fiókjával és végső soron a fizetéssel. Sok fogyasztó aggódik amiatt, hogy hogyan használják fel adatait. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, a felhasználók arca ki van takarva és ezt a kitakarást a későbbiek során sem lehet eltávolítani. Természetesen – ahogyan egy hagyományos üzlet esetében sem – a biztonsági kamerák felvételeire ez nem vonatkozik, azonban ezek is tökéletesen megfelelnek a GDPR követelményeinek.

Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik őt és a hozzá tartozó kosarat. Amikor a vásárló levesz egy terméket, a technológia azonosítja azt és beteszi egy virtuális kosárba. A termékazonosítás során a planogram is kulcsfontosságú. A kamerák ehhez rendelik hozzá a tételek fizikai helyét, hogy az árut megfelelően azonosíthassák.

Ha a vásárló visszateszi a terméket, akkor a kamera ezt azonosítja és kiveszi a virtuális kosarából, még akkor is, ha rossz helyre tette vissza. Miután a felhasználó befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet és a rendszer megkezdi a kosara összesítését. A fizetés befejeztével a vásárló megkapja a számlát az alkalmazásában, amelyet le is tölthet.

AZ AUTOMATIZÁLT, PÉNZTÁRMENTES TECHNOLÓGIÁVAL MŰKÖDŐ KISKERESKEDELMI EGYSÉGEK ELŐNYEI:

1. Forgalomnövekedés

A 24/7 működési modell zavartalan kiszolgálást biztosít és hatványozottan több tranzakciót tesz lehetővé, mint a hagyományos üzletek. Mivel nincs kassza és sor, növekszik a vásárlói élmény, és több áru elhelyezését biztosítja. Mindez elégedett és visszatérő vásárlókat jelent, ami többszörösen megtérül.

2. Optimalizált értékesítés

A mesterséges intelligencia alapú információs rendszer elemzi az adatokat, támogatja a vezetői döntéseket. Az információs rendszer valós idejű adatot ad az aktuális forgalomról és készletről. Az elemzésekhez és riportokhoz a rendszer állandó és valós idejű hozzáférést biztosít. Ezen túlmenően, mivel a vásárlók 41%-a hajlandó többet fizetni egy termékért, ha gyorsabban és kényelmesebben tudja megvásárolni azt, a kiskereskedőknek lehetőségük van az átlagos kosárérték és a haszonkulcs növelésére.

4. A leltározás és készletgazdálkodás során megállapított hiányok csökkenése

A hiány, a selejt, a szállítói oldalról felmerülő problémák végig kísérik a disztribúciós lánc menedzselését. A kameratechnológia és a mögötte álló informatikai rendszer azonnali információval szolgál az eltérésekről, így a lopások száma is csökken.

3. Csökkenő üzemeltetési költségek

A kereskedelemben már ma is feszítő probléma a munkaerő biztosítása. Egyrészt hiányszakmák vannak, másrészt folyamatosan emelni kell a béreket. Az automatizált technológia nem helyettesíti az alkalmazottakat, hanem átcsoportosítja a munkaerőt, mivel nincs szükség pénztárosra, így értéknövelő tevékenységekre összpontosíthat, ideértve – de nem kizárólagosan – a készletek folyamatos kezelését, a termékkínálat javítását és a személyes tanácsadást a vevők számára.

A területi vezető távolról ellenőrizheti és menedzseli a választékot és működést. A manuális munkát még ma sem nélkülöző leltározást és készletgazdálkodást automatizáljuk, ezzel is tetemes költséget takarítunk meg.

5. Vásárlói élmény és elégedettség

Nyilvánvaló, hogy a gyorsan forgó fogyasztási cikkek rutinszerű vásárlását sokan unalmasnak vagy egyenesen zavarónak tartják. Az automata bolt úgy nyújt valódi élményt, hogy az találkozik a vásárlók elvárásával, és a minden mérésben problémaként felsorolt várakozást és feleslegesen eltöltött időt is minimálisra csökkenti. Akár közvetlenül a vásárlást követően, akár később is kaphat a kereskedő visszajelzést a vásárlói elégedettségről az applikáción keresztül, vásárlás körülményeiről szóló információkkal együtt elemezve. Pontos statisztikákat kaphat arról, hogy a vásárlók mennyi időt töltöttek az üzletben, milyen termékeket vettek le a polcról és melyeket tették vissza, továbbá, hogy az egyes vásárlói csoportok milyen szokásokkal bírnak, milyen vásárlási mintázat jellemző rájuk. Ezzel számos in store felmérést kiváltunk. A rendszer pontosan rögzíti a vásárlói útvonalakat és hőtérképet generál.

Scroll to Top